Osoby nie obeznane w istocie rynku nowoczesnych technologii mogą szybko w sklepie z komputerami ulec złudzeniu, że tylko kilka firm istnieje na tym rynku. W istocie małych przedsiębiorców wkraczających na rynek IT jest coraz więcej, ale problem z pozyskaniem wielkiego kapitału do szybkiego rozwoju firmy jest ogromny, właśnie ze względu na dużą konkurencyjność topowych marek. Pamiętać trzeba bowiem o tym, że chociaż pieniądze mają w tej branży niebanalne znaczenie, to nie są one w stanie natychmiast zapewnić danej firmie patentów i rozwiązań technologicznych. Kupno odpowiednich linii produkcyjnych i technologii to jedno, ale utrzymanie się w konkurencji, które ciągle prze do nowych rozwiązań jest tak trudne, że nawet większe marki kiedyś obecne na rynku komputerów dzisiaj nie liczą się na nim w ogóle. Bo to nie pieniądze decydują o sukcesie jakiegoś projektu, a wyłącznie jego prawdziwe wady i zalety, które prędzej czy później rynek zweryfikuje i oceni poprzez masowe kupowanie lub omijanie produktów danej marki przy swoich następnych zakupach.