Czy można zwrócić towar po zakupie?

Jedni je kochają, inni przeciwnie. Stanowią dla nich torturę i ostateczną konieczność. Zakupy, bo o nich mowa, potrafią być przyczyną niemałego dyskomfortu. Uczucie takie pojawia się szczególnie w przypadku, kiedy zamierzamy kupić dany przedmiot z myślą o kimś, nie dla siebie. Bardzo często rozmyślamy, co stanie się, kiedy okaże się prezent nie został trafiony. Czy można zwrócić towar? Czy stracimy pieniądze, a bliski zostanie z niepotrzebnym rupieciem? Sprawa nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. Problemu nie ma w przypadku dokonywania zakupów na odległość, np. za pomocą internetowego sklepu lub dokonując zakupu na portalach aukcyjnych. Ta forma zawierania transakcji jest najbardziej korzystna dla konsumenta pod kątem możliwości dokonania zwrotu towaru. Zgodnie z ustawą, każdy klient ma prawo do zwrotu każdego typu towaru, którego zakupu dokonał na odległość, przez internet. Wiąże się to z brakiem możliwości obejrzenia produktu i ocenienia jego wyglądu, przydatności czy funkcjonalności. Termin jaki przysługuje na zwrot to czternaści dni. Co więcej, klient nie jest zobowiązany nawet do podania przyczyny zwrotu. Nieco inaczej wygląda sytuacja, kiedy dokonujemy zakupu w sklepie stacjonarnym, a zatem wybieramy namacalny przedmiot, który wcześniej mogliśmy dokładnie obejrzeć. Nie istnieje bowiem przepis narzucający konieczność przyjęcia towaru przez sklep. Klient może jednak złożyć reklamację i żądać zwrotu w przypadku, kiedy towar po rozpakowaniu wygląda inaczej niż producent zapewniał na opakowaniu. Wtedy w grę wchodzi sytuacja określana mianem niezgodności towaru z jego opisem, czyli stanu faktycznego z marketingową formą promocji. Często jednak słyszymy w sklepie, że towar można zwrócić zachowując paragon do siedmiu dni po zakupie. Zatem, czy można zwrócić towar, bo po prostu się rozmyśliliśmy? Tak, można, ale tylko pod warunkiem, że sklep się na to zgadza, bo taką prowadzi politykę względem klienta. Jest to akt dobrej woli sprzedawcy, nie zaś jego obowiązek. Prawo nie nakazuje przyjmowania zwrotów bez uzasadnionej przyczyny sklepom stacjonarnym.

www.przedsiebiorczapani.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here